آقای الپیدوفوروس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان در آمریکا در گفتگو با روزنامه «تانه آ» مخالفت خود را با دیدگاه رئیس کلیسای ارتدوکس یونان در مورد عدم غسل تعمید کودکان توسط والدین همجنس گرا ابراز کرد.

اظهارات اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در آمریکا

به گفته آقای الپیدوفوروس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان در آمریکا در آمریکا، کلیسا «هیچ مانعی را برای غسل تعمید یک کودک، از هر کجا که باشد، وجود ندارد. او در پاسخ به نظرات بیان شده توسط آقای ایرونیموس اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان، که گفته بود غسل تعمید فرزندان زوج های همجنس به صورت خودکار انجام نخواهد شد.   ما مخالف کودکان نیستیم. ما کودکان را بیش از هر کس دیگری دوست داریم و به آنها اهمیت می دهیم. کلیسا منتظر خواهد ماند تا این کودکان به سن خاصی برسند و وقتی بزرگ شدند و آرزوی غسل تعمید پیدا کردند، تعمید خواهند شد.»

الپیدوفوروس اعتقاد دارد: «این موضع من نیست که با اسقف اعظم آتن موافق یا مخالف باشم. وظایف ما نیست که نحوه باردار شدن کودک یا چگونگی پیدایش آن به دنیا را بررسی کنیم. نقش ما اطمینان از قانونی بودن غسل تعمید است. ما باید بدانیم که کسانی که مسئول کودک هستند با غسل تعمید موافقت می کنند، خواه والدین طبیعی باشند و یا دارای حضانت قانونی آنها باشند، وظیف کلیسا این است که اطمینان حاصل شود که کودک پدرخوانده ای دارد که ارتدوکس است و تضمین می کند که کودک در چارچوب ایمان ارتدکس بزرگ شود. والدین باید تقوای ارتدوکس خود را قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا فرزندشان می تواند تعمید داده شود یا خیر نشان دهند. تا زمانی که این دو شرط وجود داشته باشد، غسل تعمید کودک هیچ مانعی از نظر کلیسا و قانونی وجود ندارد.»

تحلیل:

این در حالی است که کلیسای یونان با ازدواج همجنسگرایان مخالف است. دولت یونان با وجود مخالفت فزاینده از سوی کلیسای قدرتمند ارتدوکس، در حال سرعت بخشیدن به جدول زمانی خود برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان است. کلیسای ارتدوکس استانبول که ریاست کلیساهای جهان ارتدوکس در سراسر جهان را بر عهده دارد، نیز مخالفت خود را با پیشنهاد ازدواج همجنس گرایان ابراز کرد و اعتقاد دارد کلیسا زندگی مشترک اعضای خود را به هیچ شکلی جز ازدواج نمی پذیرد. همچنین، شورای مقدس کلیسای ارتدوکس یونان طی جلسه ای در 23 ژانویه موضوع ازدواج همجنسگرایان در آستانه معرفی لایحه دولت به پارلمان را مورد بررسی قرار داد. اعضای این شورا به اتفاق آرا مخالفت خود با تصمیم دولت جهت به رسمیت شناختن ازدواج مدنی و فرزند پذیری همجنس گرایان را ابراز نمودند. در بیانیه شورای مقدس، استدلال کلیسا بر اساس الهیات در مورد کانون ازدواج و دوگانگی جنسیت منعکس گردیده و نسبت به تضعیف الگوی خانواده و تبعات آن برای کودکان هشدار داده شده است. علاوه بر این، اسقف اعظم کلیسای یونان در این جلسه که به مدت پنج ساعت به طول انجامید، بر ضروت حفظ وحدت میان روحانیون عضو شورا تاکید کرد و اظهار داشت که مهم است که در مورد این مسئله حساس کلیسا یک صدا باشد. 

منبع:https://greekreporter.com/۲۰۲۴/۰۱/۲۹/elpidophoros-greek-church-same-sex-children/

کد خبر 18673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =